Alfa Romeo Giulietta QV met TCT gespot!

qv tct

Alfa’s gerobotiseerde TCT transmissie met dubbele droge koppeling debuteerde onlangs op de 4C voor het eerst in combinatie met de 1750 motor en zal binnenkort ook op de Giulietta QV met nagenoeg hetzelfde blok verkrijgbaar zijn. Een aantal eerste scoopfoto’s die in Turijn werden geschoten bevestigen dit. De 1750 QV met TCT-optie wordt een extra toevoeging naast de handgeschakelde variant op de optielijst van de vernieuwde Giulietta editie 2014.

Het testexemplaar dat we hier zien, maakt overigens geen gebruik van het nieuwe dashboard, dat bij de jongste editie Giulietta hoort. Waarschijnlijk heeft dit alles te maken met het feit dat de tests al maanden gaande zijn, aldus oplettende getuigen in de Piemontese hoofdstad. De C635 DDCT is op deze foto’s dus gekoppeld aan een ouder Quadrifoglio Verde exemplaar van de knappe hatchback. Deze transmissie zal overigens in Amerika, Brazilië en China ook worden ingezet op auto’s van de Fiat-groep.

qv tct2

8 gedachten over “Alfa Romeo Giulietta QV met TCT gespot!

  • 1 oktober 2013 om 21:07
    Permalink

    Goed om te zien dat er zo links en rechts weer van alles gaande is! Dit geeft de burger moed…

    Beantwoorden
  • 1 oktober 2013 om 22:23
    Permalink

    @Niccolo: Dat wennen duurt lang bij jou zeg.. 😉 Alfa-tests gebeuren al jaren in en rond Turijn. Ook toen er nog in Arese werd gebouwd.

    Beantwoorden
  • 2 oktober 2013 om 09:06
    Permalink

    Ik was uberhaupt niet zo scherp met typen gisteravond geloof ik :mrgreen:

    Maar het is goed om te zien dat er nog beweging zit in de bestaande modellen. Wanneer mogen we de Giulietta met nieuw interieur in de showroom verwachten eigenlijk ?

    Beantwoorden
  • 2 oktober 2013 om 16:23
    Permalink

    De opgefriste MiTo staat inmiddels bij “mijn” dealer. Die Giulietta volgt in de loop van oktober. Zijn 4C launch edition heeft status “in productie” dus komt ook binnenkort…. 😀

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.