Home » Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia live vanuit Arese

24 juni 2015 14:04 47 reacties

giulia pers

[20:00] De Alfa Romeo Giulia die we gister zagen was echt en wat er reeds over zeiden klopt. Lees hier alle live verkregen informatie van de nieuwe Alfa Romeo Giulia. De D-segment Alfa Romeo op basis van totaal nieuw ontwikkelde techniek waar heel de wereld naar uitkijkt vandaag. Het betreft het best bewaarde geheim van FCA en dat is haast een understatement. Inmiddels zijn er nog steeds geen kraakheldere beelden naar buiten gekomen op wat rondrijdende mules na. Marchionne opende persoonlijk live vanuit Arese. Het vernieuwde museum gaat overigens 30 juni officieel open. Het agressieve maar ook wat sobere uiterlijk sluit eigenlijk aan op de 4C die weliswaar meer welvingen kent. De grootste imponerende boodschap zit onderhuids en het lijkt wel alsof da fabrikant juist dat wil meedelen. De Giulia is een auto om zeer serieus te nemen. We zien trouwens ook de bevestiging van het vernieuwde Alfa-logo met enkel typisch Italiaanse tinten plus een zilveren randje. Die nieuwe slogan eronder (zie filmpje) is trouwens “La meccanica delle emozioni” (de mechaniek van de emoties). Dat deze auto vooral breed en ruig oogt lijkt alles te maken te hebben met het feit dat de helft van alle geproduceerde Giulia’s straks aan Amerikaans publiek versleten moet worden.

giulia pers back

De Giulia Quadrifoglio zoals de topversie dus genoemd wordt heeft inderdaad een V6 met 510 pk. Alfa Romeo spreekt bewust (opnieuw) over Ferrari-technologie als basis. Het topmodel zou in 3,9 seconden naar de 100 kunnen sprinten. De ideale 50/50 gewichtsverdeling tussen de beide assen draagt bij aan optimale prestaties. Zo ook de ophanging die aan de voorzijde exclusief is ontworpen voor Alfa Romeo. Het directe stuurgevoel is volgens de mensen achter het merk uit Arese ongeëvenaard in dit segment. Een prachtige uitspraak die het echte Alfa-DNA nog eens benadrukt. De Torque Vectoring technologie is eveneens uniek en is een nieuw soort stabiliteitscontrole. Verder is de Giulia voorzien van het Integrated Brake System voor een extra korte remweg en een Active Aero Splitter voor een extra lage luchtweerstand ook bij lagere snelheden. De pk/kg verhouding is minder dan 3. Dit dankzij het gebruik van elementen in carbon fiber (zoals door ons voorspeld) maar ook extra licht aluminium en kunststof.

Alfa Romeo is en blijft al met al spraakmakend als automerk, ook nadat alles bekend zal zijn geworden. Onze hoofdredacteur mocht er in ieder geval over meepraten vanmiddag bij Traffic radio  met Carlo Brantsen en andere aanwezigen, precies gedurende de onthulling. Je kunt vanmiddag tijdens dit grote Alfa-feestje voor de verandering dus ook eens luisteren naar de woorden van je favoriete nieuwssite over Italiaanse auto’s in plaats van ze te lezen. Stay tuned! Kijk, lees en luister vanmiddag dus.

[15:29] Hoewel we vanmorgen nog een e-mail ontvingen van Alfa Romeo België waarin expliciet werd gezegd dat er geen livestream van het evenement was voorzien, blijkt er straks toch een stream te zijn om toe te laten mee te kijken en luisteren in Arese.

[16:19] Vanwege de afwezigheid van een van onze redacteurs (zo meteen te zien en horen op Traffic Radio)  wordt momenteel enkel onze internationale website bijgewerkt. Volg alles dus live op onze .com.

To view this page in English please visit our international version.

RSS  

47 reacties »

  • Jan schrijft:

    Livestream zou pas beginnen vanaf 19u

  • Paul schrijft:

    Er is niets te zien. Wat een gemiste kans!

  • Dennis schrijft:

    Presentatie is net afgelopen. Brute neus en lekker geluidje! Maar dat was de QV. Ben benieuwd naar de “mainstream” uitvoering.

  • Dennis schrijft:

    http://www.alfaromeopress.com/press/article/117019
    Hier zien de foto’s er wat beter uit….

  • danie schrijft:

    Performance is thrilling: from 0 to 100 km/h in just 3.9 seconds. MOSTRO !!!

  • henk schrijft:

    assollussamente cima,

  • bvanarum schrijft:

    Zie links en rechts al wat voorbij komen, o.a. een witte uitvoering. Wat een schoonheid.

  • Lorenzo schrijft:

    waar vind jij een witte uitvoering Mirafiori ?

  • Lancia4Ever schrijft:

    @Lorenzo: zie gallery 😉

  • redbart schrijft:

    Sorry, maar ik ben een teleurgestelde Alfist.

    Alfa Romeo staat voor mij voor het grootste deel voor vernieuwende elegante Italiaanse designs. Ik mis dit allemaal bij deze wagen, het is meer een auto voor de massa geworden en subtiliteit en elegantie ontbreek hier totaal.

    Alleen het interieur (voor zover gezien) ziet er wel zeer goed uit.

    Wij rijden nog wel even verder met de Mito en de Giulietta, de Giulia ga ik overslaan.

    Sergio, succes met het binnenhalen van klanten in Amerika en Azie, ik dacht dat je met Alfa terug naar zijn roots ging.

  • AR 159 schrijft:

    2,99 kg per pk dat is netjes 510PK dat is wel pittig x 2,99 = 1525KG en dat is ook pittig in deze is veel ligt materiaal gebruikt hoopdat dat ook voor de basis versie geld en dat hij in deze uitvoering 4x4 is anders is hij zwaarder dan de 159 iets waar ik niet op hoopte.

  • Lancia4Ever schrijft:

    @redbart ben het met je eens. Ik verwacht dat de auto meer indruk zal maken echter in het echt. Zag vanmiddag weer een prachtige Ghibli rijden en volgens mij hebben ze voor de Giulia bewust voor een heel andere stijl gekozen om niet teveel de vergelijking met Maserati te krijgen. Wellicht kan Lancia hierna met deels dezelfde techniek weer meer Italiaanse flair op de markt brengen. 🙂 Ook denk ik dat een nieuwe Giulietta die meer voor EU bestemd zal zijn, wel meer geraffineerde lijn zal krijgen.

  • niccolo schrijft:

    @AR 159
    Altijd weer dat gewicht. Geheel ten onrechte overigens, net als bij de 159. Natuurlijk weegt een hedendaagse bolide net iets meer dan een Giulia uit 1968.

    Zet je 1525kg af tegen de 1535 van de M3, die aanzienlijk minder vermogen heeft en naar verwachting ook nog een stukje korter is, dan kan ik alleen maar constateren dat ze in Italië het huiswerk uitstekend hebben gedaan.

    Verder moet ik nog eens goed naar het beeldmateriaal kijken. Wellicht wennen, maar ik vind dat ze de naam eer aan doen. Erg “anonima”

  • Lorenzo schrijft:

    Ik denk ook we moeten een oordeel vellen na de wagen in het echt te hebben gezien.
    Qua rijkwaliteiten ben ik er van overtuigd dat dit een super machine is.
    Uiterlijk, tja misschien komt de schoonheid langzaam bovendrijven op een discrete manier.
    Is er iemand die weet wat de lengte van deze wagen is ? ook het interieur had ik graag eens gezien.

  • alfaspeed schrijft:

    De 156 was voor mij ook in het begin een beetje wennen maar is voor mij het design van de eeuw.
    Nog altijd na 18 jaar een bijzonder mooie auto.
    Deze Nieuwe Giulia zal ook even moeten wennen maar zal de rest doen verbleken.
    Ik heb de foto’s vanmiddag al vergeleken met andere merken en hij is verdomd goed getekend.

  • AR 159 schrijft:

    @Niccolo

    Ging mij er nu juist om dat de 159 dus helemaal niet zoveel over gewicht had met de 1750TBI 1420kg MS vond de 159 veel te zwaar en heeft de 159 de grond ingetrapt. Nu presenteert hij een opvolger die 200kg lichter zou zijn zo beloofde hij. En 159 3.2 TI Q4 was 1605KG schoon aan de haak met hardware Q2 1515. Daarnaast was de 159 30cm langer dan de 156 en was en een stuk breder.

    Dus MS mag zijn worden wat mij betreft terug nemen en eer herstel voor de prachtige 159 die ik zo op het eerste gezicht nog steeds qua front de mooiste vind in het segment.

    Het is een beetje een mix van 159, gibli en 3 serie. Best mooi en in deze uitvoering heel krachtig maar de neus moet het afleggen tegen die van de 159 die blijft de krachtigste meest imposante van alle alfa’s vanaf de jaren 70 daar kan de mooie elegante 8C zelf niet tegen op allen de concept brera is de ultieme Alfa in looks qua kracht. De 8C is elegant de Brera concept bruut.

  • henk schrijft:

    Laat die witte QV uitvoering eens wat langer op je inwerken. Absoluut spectaculair.
    En als je het zijaanzicht vergelijkt met bijvoorbeeld de 166 dan kloppen de verhoudingen van de Giulia toch enorm veel beter.

  • Lorenzo schrijft:

    er staat een video op youtube met een witte wagen bij de dealer, inderdaad, in het echt toch wel een mooie verschijning

  • niccolo schrijft:

    @ AR 159
    Eens: eerherstel voor de 159!

    @ Henk
    Eens: proporties kloppen

    @ all
    Even een citaat uit Duitsland, AMS:

    “Circa 1,5 Tonnen bringt Alfas neue Sportlimousine auf die Waage. Das verhilft neben einem Leistungsgewicht von unter drei Kilo zu einer Zeit von 3,9 Sekunden von Null auf Hundert. Damit steckt die neue Alfa Giulia den M3 mit seinen 431 PS locker in die Tasche. Genau in dessen Umfeld soll sich der Viertürer auch bewegen -- sowohl, was das sportliche Top-Modell angeht, als auch im Bereich der zivilen Versionen.”

    Na also! 🙂

  • niccolo schrijft:

    Nog even over het gewicht: Naar verluid met 4X4. In dat geval is 1525 kg een prestatie van formaat.

  • niccolo schrijft:

    En dit is wat de amerikanen schrijven:

    “Alfa Romeo’s new sport sedan packs a 510-hp V6. It sounds absolutely wild.”

    R&T

  • henk schrijft:

    We zijn door ‘de werknemers van FCA’ wel behoorlijk in de maling genomen, met die zgn. ‘vierkante koplampen’!

  • Destro schrijft:

    Een Alfa is in het echt altijd mooier dan op foto, kan me nog goed herinneren dat ik met Alfaspeed in vroeg stadium de 166 heb mogen aanschouwen, de latere foto’s vielen in het niets bij het origineel. En een model van Alfa groeit naar je toe waarbij schoonheid en waardering groeien. Ben zelf een klassieke Alfa liefhebber pur sang, maar laten we waardering hebben voor het verleden en kijken naar de toekomst, en zonder een mondiaal model kunnen we het merk begraven, en is het nu werkelijk zo slecht? Het had zeker wat Italiaanser gekund en sommige dingen zijn aziatisch en ook BMW zit er wel wat in, maar het is een mooie auto met wonderbaarlijke techniek, een statement! En wat willen we nu liever als een merk dat straks weer gezond kan produceren en her en der weer een bijzonder niche model kan neerzetten waarvan we allemaal weer in vervoering raken. En wie m mooi vindt koopt m en wie niet koopt een Duitser, dat had toch al gemoeten als de Giulia niet gekomen was. Ik weet in ieder geval wel naar welke dealer ik ga.
    Buona serata!

  • Anonimo schrijft:

    @Lorenzo: heb je een link naar het filmpje? Kan zo 1,2,3 nog niet vinden.
    Het is een mooie auto geworden maar vraagt nog wel wat gewenning en denk dat je het in het echt moet zijn. Interieur is waanzinnig mooi!

  • Lorenzo schrijft:

    @ anonimo

  • Paul schrijft:

    voorkant is wat mij betreft over de top…..
    Mi manca Lancia 🙁

  • Lorenzo schrijft:

    Ik denk dat we dit ook allemaal moeten relativeren in het licht van een “normale” niet qv versie. Wie gaat zich deze versie kopen?
    De meesten zullen opteren voor een versie met allcht rond de 200 pk, misschien met gewone gril en minder carbonaccenten (vb ook aanwezig in de lichten).
    Ik zou dit persoonlijk ook mooi vinden, het zou wat meer elegantie hebben.
    Maar ja, ongetwijfeld zijn er veel echte alfisten die meer voor deze sport-look pur sang kiezen.
    Mijn mening is toch wel dat de waardering voor dit model moet groeien … en dat is het geval !

  • alfaspeed schrijft:

    Zo of zo als MS anders over de ar159 had gedacht had dit model er vandaag niet gestaan.
    By the way een 159 is kleiner en heeft lichtere techniek en is toch even zwaar als deze Giulia.!!!!

  • dmantione schrijft:

    Wat ik zie is een relatief conventionele sedan. Ziet er beslist prima uit, maar als ik de huidige Alfa’s mag rankschikken naar gelikte vormgeving dan wordt het rijtje 4C, Giuletta, Mito, Giulia. Aan de voorzijde vind ik met name de inlaatroosters wat overdreven, aan de achterzijde vind ik dat het geheel toch wat saai oogt vergeleken met bijvoorbeeld de sierlijke krul die de Giuletta in zijn achterlichten heeft.

    1500 kg is een enorm gewicht. Dat men het over kg/pk-verhouding heeft is om ons zand in de ogen te strooien: Normale stervelingen zullen zich de 510 pk’s niet kunnen veroorloven en het met de helft moeten doen, waarbij het me niet zou verbazen als de lichtere motor maar enkele tientallen kilo’s scheelt.
    K
    Kortom… ik neig naar de conclusie teleurstellend.

  • Il Quadrifoglio schrijft:

    @dmantione

    Gewicht valt dus reuze mee.

    M3: 1495 kg
    Mercedes C-klasse V6: 1590 kg (AMG = v8
    Jaguar XE V6: 1665 kg

  • BePa schrijft:

    Na de stijgende spanning de voorbije maanden en de ontknoping van gisteren, mijn eerste reactie…

    Krachtpatserij (waar deze QV in uitblinkt) zegt mij persoonlijk niets, mijn interesse in Italiaanse auto’s komt voort uit mijn appreciatie voor verfijnde en vernieuwende vormgeving in combinatie met creatieve, praktische oplossingen die de Italianen zo kenmerkt.
    En vanuit die invalshoek is de nieuwe Giulia geen hoogvlieger :-(.

    Alhoewel… de verhoudingen in het ontwerp en de kracht die er van uit gaat is best wel spectaculair en komt de rij-eigenschappen zeker ten goede. De details daarentegen -- lichtblokken, vouwlijnen, enz. zijn weinig vernieuwend maar evenmin ‘lelijk’, ze zijn best goed uitgebalanceerd. Ik had op meer creatieve vernieuwing gehoopt, maar met de Amerikaanse markt in het achterhoofd heeft men blijkbaar op veilig gespeeld… en vanuit commercieel oogpunt is dat wellicht geen slechte strategie. Aanvaardbare verkoopsaantallen -- ondanks de concurrentie van de gevestigde orde -- lijken me met dit ontwerp wel haalbaar.
    Mogelijk moet ik nog wat wennen en zal de ontwerpkwaliteit nog moeten blijken en rijpen met de tijd. De relatieve eenvoud -- of het ontbreken van overdreven gekunstelde details -- gaan in de toekomst hopelijk hun bijdrage leveren aan de houdbaarheid van het geheel. Ik voel al dat mijn waardering stilaan aan het groeien is…

  • dmantione schrijft:

    Als licht en wendbaar je handelsmerk is, moet je dan vergelijken met merken waarbij dat absoluut niet tot de eigenschappen hoort die met die merken geassocieerd worden? Of is een vergelijking met zeg, een Volvo S60 toepasselijker?

    Maar goed, laten we het positief zien: Het grootste probleem van Alfa is dat ze de laatste jaren geen auto’s hadden. Ze hebben nu weer een goed model en een D-segmenter erbij maakt denk ik heel veel uit op het merkaanblik.

  • Il Quadrifoglio schrijft:

    @dmantione

    Waar wil je hem dan mee vergelijken? De 4C!?

    Ik denk dat je niet heel veel meer kunt besparen op de d-segment sedan. Natuurlijk kun er papieren deuren inhangen en het interieur uitkleden, maar dat wil je simpelweg niet (misschien ooit een GTA). Natuurlijk kun je nóg meer gebruik gaan maken van koolstofvezel en/of aluminium, maar dan gaat een dergelijke auto over de 150.000 Euro.

  • dmantione schrijft:

    Flauwekul, dit lijkt de zwaarste Alfa ooit te zijn, terwijl eerdere Alfa’s gewoon van ijzer waren. Ik denk eerder dat er gebruik is gemaakt van moderne materialen om het gewicht niet nog verder uit de hand te laten hopen, maar het is wel duidelijk dat men ingezet heeft op een zware wagen met veel pk’s. Typisch Amerikaans overigens…

  • Il Quadrifoglio schrijft:

    @dmantione

    Ik kan vooralsnog geen lichtere d-segment sedan met v6 vinden. 😉

  • dmantione schrijft:

    Ik heb er eentje genoemd, de S60 met V6 doet het in 1456 kilo’s.

  • Il Quadrifoglio schrijft:

    @dmantione

    Help me dan even want tot de T6R wordt er gebruik gemaakt van een 4-cilinder. Alleen de Polestar gebruikt een 3.0 6-cilinder in lijn en weegt 1633 kilo! Deze info haal ik overigens van Autoweek.

  • alfaspeed schrijft:

    Vergeet ook niet dat deze auto bijna de afmeting heeft van een 5 serie. M5 1875 kg

  • Lorenzo schrijft:

    @ alfaspeed
    weet jij dan iets over de lengte ? bijna lengte 5 serie ?

  • Raaf schrijft:

    Safe spelen in ontwerp en uitstraling is mogelijk voor Amerikanen en Aziaten aantrekkelijk. Voor mij is Alfa juist onderscheidend en aantrekkelijk door een toonaangevend en nieuw ontwerp. Nu is het wel erg volgend geworden ipv toonzettend: compleet BMW-geinspireerde zijkant en tot schrik zelfs de niet mooie koplampen van de 1-serie. Achterkant is evenmin mooi. Half Maserati, maar daardoor vooral Lexus achtig. Kortom: geen eigen mooi Italiaans smoel. Kijk je om als je je Alfa in de parkeergarage achter laat? Ik wel met mn 159 TBi. Bij de Giulia weet ik dat nog niet. Ik hoop dat een niet gepimpte niet-QV versie wat meer elegantie krijgt. Maar terecht dat sommigen zeggen dat een goed model langzaam aan liefde gaat winnen en daardoor niet verveeld. Wie weet…

  • alfaspeed schrijft:

    Het was nu of nooit. Dus een internationaal ontwerp moest ervan komen. Volgens insiders heeft hij de afmetingen van een 5 serie. Maar vergeet niet dat een Alfa je hart pas steelt als je erin gereden hebt. Jammer voor degene die teleurgesteld zijn. Maar misschien komt de liefde nog.!!

  • niccolo schrijft:

    @alfaspeed
    Geen liefde op het eerste gezicht in ieder geval. Wellicht waren de verwachtingen te hoog gespannen. Behept met het Alfa virus zou de liefde wel eens kunnen groeien. Daarbij gaat het bij alfa ook om techniek. Op dat front blijven mijn verwachtingen hoog gespannen

  • alfaspeed schrijft:

    omniauto.it heeft een paar leuke filmpjes waarvan eentje met wat meer closeup.

  • niccolo schrijft:

    Interieur beter dan exterieur

Je kunt je voor een persoonlijk profiel ook bij Club AutoEdizione registreren of log direct in als je reeds lid bent.


Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Categorie�n

Alfa Romeo

Lees meer over

, ,

Volg ons

Advertenties