Maserati bevestigt debuut Ghibli in Sjanghai
Nog maar kort na de komst van de nieuwe Quattroporte, zal de wereld al getuige kunnen zijn van de introductie van de nieuwe Maserati Ghibli. Het is het bewijs dat het merk uit Modena flink gas zet achter het veroveren van een plekje op de zakelijke markt. Het is bovendien een serieus teken dat Fiat SpA deze missie zeer serieus neemt, ondanks dat sceptische analisten er niet zo in geloven.
Het Italiaanse automagazine Quattroruote toont vandaag, dat deze maand inderdaad het doek van de E-segment Maserati getrokken zal worden. Het merk met de drietand maakte dit alvast aan klanten bekend. Vorige maand kreeg onze redactie al hetzelfde te horen via een interne bron bij Fiat. De eerst productiefase van de Ghibli is reeds in volle gang, in de Giovanni Agnelli fabriek te Grugliasco. Dat de presentatie van dit belangrijke model, waarin ook een nieuwe krachtige V6 diesel zal debuteren, in China zal plaatsvinden, behoeft uiteraard geen uitleg. Maserati groeit het sterkst op deze opkomende markt.
Goed nieuws! Erg benieuwd naar het definitieve uiterlijk. Wanneer deze maand is de Sjanghai motorshow?
Nog eens goed naar dat kleine fotootje gekeken met de Ghibli onder een blauwe doek. Toch wel hele aparte vormen. Er staat volgens mij behalve de nieuwe Ghibli ook wat dozen onder. Anders kan ik de vorm van de neus niet goed verklaren…
http://www.quattroruote.it/foto-spia/immaginebig_articolo.cfm?codiceimg=503030&codedicola=460649&codice=408355&codarticolo=408355&tornaa=/notizie/foto-spia/foto-spia-maserati-ghibli-tra-un-mese-il-debutto-al-salone-di-shanghai
kom maar door met dit model – wat een schoonheid.
Jammer dat nu Alfa aan Audi verkocht wordt, de winstgevendheid van de Ghibli een stuk lager zal uitpakken omdat de onderdelen niet meer gedeeld worden met een zuster model.
@niccolo
De gedachte alleen al doet mij het zweet uitbreken, trek dan de stekker er maar uit. Wie koopt er dan nog een Alfa? Een Toledo/Rapid met een Alfa logo, ik neem toch aan dat VAG niet de beschikking gaat krijgen over alle FGA techniek. Vreselijk π₯
vantaggio grazie alla tecnologia
π
Het plaatje op quattroruote ziet er goed uit wel een beetje behoudend dat wel. Nu maar hopen dat de Alfa versie er wat anders uitziet zonder Giulietta neus maar meer die van een 8C of 159.
@niccolo
Had je even gemist dat het al 1 april was geweest?
http://www.automobielmanagement.nl/nieuws/auto-economie-buitenland/nid16501-top-audi-in-gesprek-met-top-alfa-romeo.html ik lees wel eens wat, ook na 1 april. Wordt Audi eindelijk interessant
Ok dan is dat kennelijk een verlate grap.
Hoewel het wel geld in het laatje zal brengen denk ik niet dat MS het gaat verkopen nu ze veel met de masers gaan delen.
Ik weet niet wat er gebeurd als ze het aan VAG zouden verkopen sommigen zullen blijk zijn maar velen zullen dan juist het merk de rug toe keren.
Ik heb zeker geen interesse in TDI’s en TSI’s dus van mij mag het dan bij de dealer blijven staan dan worden het alleen nog klassiekers. Wellicht wel goed voor the tweedehands markt. Maarja de marketing machine van VAG werkt wel goed het meest inferieure product weten ze nog te verkopen als degelijk.
Ik zou ook een winstgevend onderdeel als Magneti Marelli niet verkopen als de kip met gouden eieren. Dan maar wat minder snel die laatste paar aandelen binnen hengelen.
Het gerucht blijft de kop op steken dat Alfa wordt verkocht. Waar halen ze het vandaan.Alfa wordt niet verkocht. MS zou gek zijn om dat te doen.En Audi zou niet weten wat ze ermee moeten. π―
Even navragen blijkt dus dat het Magneti Marelli is dat wordt verkocht. π
Ook niet π
Ik weet het VAG wil Audi van de hand doen want ze weten niet hoe ze er iets orgineels van moeten maken.