Home » Lifestyle , Maserati

Mystieke spot Maserati Ghibli over terugkeer aan de top

4 februari 2014 11:27 25 reacties

spot ghibli

Na een eerste zeer inspirerende commercial, komt Maserati tijdens de Super Bowl opnieuw met een pakkend spotje. Het wordt niet letterlijk uitgesproken maar de boodschap is eigenlijk heel erg duidelijk; De Italiaanse sedan is terug in het hoogste segment en doet dat met een knal dankzij een combinatie van vakmanschap in techniek en het mooiste design. Deze identiteit krijgt de slogan “The absolute opposite of the ordinary” mee.

ghib

Maar weinigen zullen het eerste spotje over Maserati’s onderscheidingskracht hebben gezien, maar dit filmpje met een hoofdrol voor de nog heel jonge ster Quvenzhané Wallis, werd gisteravond door circa 110 miljoen kijker gezien. Het gebeurde tijdens de pauzes gedurende een topwedstrijd die in het Life Stadium van East Rutherford in New Jersey werd gespeeld. Maserati op je buis mag echt wel een mooi en historisch moment genoemd worden voor het merk, dat juist dit jaar haar eerste eeuwfeest viert. Maserati ziet het volgens een omschrijving op de site zelfs als een eerste tv-debuut. De campagne die nog volgt is hoe dan ook de grootste in de geschiedenis. De missie van het nieuwe FCA om luxe Italiaanse auto’s te exporteren start hoe dan ook indrukwekkend.

To view this page in English please visit our international version.

RSS  

25 reacties »

  • niccolo schrijft:

    Grandioos GE-WEL-DIG!

  • AR 159 schrijft:

    😆 Ik hoop dat ze het spotje voor beide Italiaanse merken waar gaan maken. Als de Alfa’s op een nieuw lichter platform komen hoop ik dat de nieuwe ghibli daar over een jaar of wat ook op komt. Ik zou best een Ghibli willen maar vind 1.8+ ton iets te veel. En maak a.u.b. weer een 2liter twin turbo V8 nou voorruit doe een V6 en dan de V8 niet groter dan 3.2liter met chromen of gegoten rode inlaten geen plastic. De motor is het waar het bij een Italiaanse sport wagen omgaat of het nu Alfa Maserati of Ferrari is. Bij het open trekken van de motor kap moet je gewoon gaan water tanden en kwijlen.

  • AR 159 schrijft:

    @ niccolo

    Zouden ze dit mooie filmpje straks ook hier op TV gaan draaien.

  • Nuvola schrijft:

    Het wordt een prachtig jaar voor Maserati. In januari in de VS veruit de grootste stijger met een verkoopvolume van + 230%.

  • bvanarum schrijft:

    Nee, kan mij niet bekoren. Nadruk wordt te veel op het kind gelegd, wat een verhaaltje verteld, met weliswaar mooie opnamen, en ten slot 10 sec. de Ghibli in beeld. Uiteindelijk zal ze in populariteit nog meer stijgen(juist in Amerika), en wat overblijft is voor Maserati. “Quvenzhané Wallis is trending” las ik al, dat kan niet de bedoeling zijn Maserati.

  • squadra schrijft:

    Is dit van de zelfde makers als de Chrysler 200 in Detroit reclame?

    Ciao

    Squadra

  • dmantione schrijft:

    Wat ik slecht vind is wat ze van de auto laten zien: Als u behofte heeft aan snelheid moet u bij Maserati zijn. Nu zijn die auto’s beslist niet traag, maar Amerikanen weten over het algemeen prima hoe ze snelle auto’s moeten maken. Wat is je meerwaarde als Italiaans merk? De snelheid?

    Ik denk dat die auto’s beter verdienen dan alleen dat.

  • niccolo schrijft:

    @ AR159
    They’d better! (show it on dutch TV)

    @ squadra
    Die Chrysler reclame is ook al zo’n topper

    @dmantione
    Je moet eens kijken mét het geluid aan, dat helpt.

  • dmantione schrijft:

    Dat bedoel ik: Het is echt niet voor het eerst dat Amerikanen een zware motor op veel toeren horen. Is dat al wat je te bieden hebt?

  • Lancia4Ever schrijft:

    Jeetje…die Amerikanen hebben toch nog nooit zo’n mooie sedan gezien. Dat is het effect! 😉

  • TBsport schrijft:

    Waarom, waarom woon ik toch in anti-autoland…….

  • niccolo schrijft:

    @dmantione

    Natuurlijk is het niet voor het eerst dat Amerikanen zware motoren op veel toeren horen. Maar wél voor het eerst dat Maserati zich zo presenteert. Tien seconden uit een filmpje van anderhalve minuut schreeuwt de auto het uit. De rest is het verhaal achter de auto en het ontstaan ervan. Zonder gêne, daarbij een lange neus trekkend naar de gevestigde orde. Dáár zijn Amerikanen gevoelig voor. They love it. en daarom: IJZERSTERK!

  • dmantione schrijft:

    @Lancia4Ever:

    Precies, het is geen duivelse sportwagen, maar een prachtige, deftige, duivelse sportwagen. Zo zou ik het positioneren.

  • niccolo schrijft:

    @dmantione
    Is de meerwaarde dan duivels? Denk het niet, en zo zou ik ‘m zéker niet positioneren.

  • AR 159 schrijft:

    Tja er mist 1 woordje “Agile” we are Fast & Agile had het moeten zijn. En dan speren over een, een of andere berg weg met 30+ haarspeld bochten. Maar ja Haarspeld bochten weten ze in de VS wel wat dat zijn? 😀 😆 😆

    Volgens mij kennen ze daar vooral recht uit 1 lijn daarom hebben ze van comfort gerichte logge bakken met een dikke V8 om hart vooruit te kunnen.

    Net zo iets als dat Wannabee Duitse label wat zo populair is maar niet veel waarmaakt van zijn zogenaamde sportiviteit (die kopieerders die een velletje A4 vergroten en ver kleinen en dan de omgekeerde nummering er aan hangen) die willen de bocht ook niet om :)slecht vooruit daarom vinden die Amerikanen ook dat merk aantrekkelijk.

  • Lancia4Ever schrijft:

    @AR159 Heel VAG heeft idd matig sturende auto’s, bovendien met inferieure transmissies 😈

  • AR 159 schrijft:

    @Lancia4Ever,

    Doe ik nog zo mijn best om die verboden 3 letters laat staan.. proest… hoest… kuch… dat zogenaamde premium (meeste motor storingen ever met dito bakken en koppelingen) merk van ze niet te noemen ga jij dat even lekker wel doen.

    Nou ja heel VAG? Zo erg is het ook weer niet. Ze hebben nog lambo’s en die zijn meen ik toch niet zo verkeerd. Ook hebben ze nog dat wat niet al te originele merk uit stuttgard die qua rijbeleving best wel aardig uit de bus komt als we sec kijken naar de echte modellen (911 en Boxter/cayman waarvan de laatste de beste is) niet de VAG’s met een 911 neus en een hoog Kia gehalte. Wellicht zijn die prijzige Britse dingen van ze ook nog niet zo slecht maar die ken ik niet en zijn allerminst mijn cup of thee in dat segment heb ik ook liever een Italiaan als een QP of GrantTourismo.

    Ik hoop alleen dat nieuwe AR’s meer op de 159 lijken dan de Giulietta qua neus. Kunnen ze die voetganger vriendelijkheid niet achterwegen laten ik koop geen auto om voetgangers mee te scheppen (daar hebben je ander merken voor). Dan kan die neus een cm of 20 naar beneden als ze het blok achter de vooras plaatsen ipv er op of voor. Met een boxer kan de boel nog wat platter. Bak op de achteras batterij (6 accu cellen in serie geschakeld) in de kofferbak voor een mooie 50/50 gewichtsverhouding. 😆

  • Lampredi schrijft:

    had die 159 van mij maar matig gestuurd dan had hij tenminste gereden :roll:…tjee wat een mooie maar motorisch waardeloze auto, gedurende bijna een jaar allerlei trammelant waardoor hij meer bij de garage stond dan op de weg reed. Daarbij kreeg ik ook nog (maar niet heus) de bekende A1-service van de diverse dealers, waarvan er inmiddels alle 4 de handschoen in de ring hebben gegooid cq failliet zijn gegaan. Dus voordat je het hebt over inferieur, zou ik ook eens die roze bril afzetten. Voordat je een grote mond opzet heb ik geleerd om eerst bescheiden te blijven wanneer het gepast is. Droom vooral lekker verder over hoe mooi het had kunnen zijn (stand 2014: AR 2 modelletjes….)

  • Il Quadrifoglio schrijft:

    @Lampredi

    Beter dan 8 modellen op het MQB/MLB platform. Dan weet je bovendien zeker dat je vaak bij de garage staat. Zet die zwarte bril toch eens af. :mrgreen:

  • Lancia4Ever schrijft:

    @AR 159 sorry 😆

  • bvanarum schrijft:

    @Lampredi
    “motorisch waardeloze auto”, vind ik niet echt een gepaste uitspraak, naast bescheidenheid uit te dragen.

  • niccolo schrijft:

    En ik maar denken dat het over de geniale spot van de Maserati Ghibli ging

  • AR 159 schrijft:

    @Lampredi

    Ik weet niet welke jij hebt. GM onderblok? Ik heb een gechipte JTDm 8V nu 160PK 40PK extra en 80NM heerlijk ding nooit wat raars mee gehad wat niet veroorzaakt is door gebruik/misbruik/slijtage. De motor al helemaal niet wat een heerlijke diesel doet het altijd rook niet uitlaat is na 8jaar en 220.000km nog brandschoon in tegenstelling tot de metsubsidie PHEV die vanmiddag achter me stond met 2 beroete zwarte pijpen en hooguit een paar maanden jong.

    Als ik nu die foto die ik van de PHEV en mijn diesel heb genomen eens naar Dijselbloem stuur kunnen ze dan die Subsidie + 43% BPM even bij die eigenaar incasseren en aan mij overmaken en mij vrijstellen van MRB ik haal 120% van het opgegeven verbruik die hybrides en range extender dingen zijn belastender dan die van mij. IK wil mijn geld terug!!!!. 😈 😈

  • AR 159 schrijft:

    Wat is dat eigenlijk voor idioterie om op elektrische auto met een aggregaat 2 chromen uitlaten te plakken. Gezien de zwarte pijpen gaat deze nooit aan de laatpaal.

  • Di Segno schrijft:

    Ik vind je zelfspot lovend AR 159!

Je kunt je voor een persoonlijk profiel ook bij Club AutoEdizione registreren of log direct in als je reeds lid bent.


Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Categorie�n

Lifestyle , Maserati

Lees meer over

, ,

Volg ons

Advertenties