Basisversie van Alfa Romeo Giulia beter in beeld

giulia basis

De Alfa Romeo Giulia nadert de productiefase steeds meer. Tussen berichten over verder uitstel en zogenaamde problemen met de veiligheid door, worden er gewoon duizenden kilometer verreden met de diverse versies van het gamma. Alfa Romeo wil niets aan het toeval over te laten voor deze belangrijke D-segment sedan. Intussen is de wat normalere versie onder de Quadrifoglio steeds vaker te zien. Op de openbare weg, maar ook in de diverse loodsen nabij productiefaciliteiten zoals die in Cassino en Turijn (foto’s onder).

giulia basis3

Opvallend zijn hier natuurlijk de mooi vormgegeven aluminium flippers achter het stuurwiel. Verder zien we inleg met houtmotief en het pookje van de automaat. Uiteraard springen de zeer fraaie vormgeving en de goede afwerking opnieuw in het oog. Alfa Romeo toont volgende maand in Genève het (voorlopige) volledige gamma van de Giulia, dat vervolgens in fasen over Europa en de VS gelanceerd zal worden.

giulia basis2

35 gedachten over “Basisversie van Alfa Romeo Giulia beter in beeld

  • 8 februari 2016 om 14:31
    Permalink

    Was al benieuwd naar jullie reactie naar alle bullshit weer over Alfa Romeo. Stond een artikel van AW over de Giulia waarbij een meneer na jaren Audi te hebben gereden ook de nieuwste (Audi A5) nu een keer de stoute schoen had aangetrokken en maar een keer een Alfa Romeo 166 V6 gekocht uit Italie. Heel leuk verhaal waarbij meneer heel duidelijk het verschil aangaf tussen Audi en Alfa Romeo hij vond zijn Alfa 166 eigenlijk een tijdelijke auto! maar inmiddels wil meneer niet meer anders de 166 is gewoon beter schrijft hij ondanks dat deze inmiddels 10 jaar oud is! Meneer was de afstandelijke bediening en het hoge olie verbruik zat. Tot zijn verbazing reed de Alfa Romeo veel beter als zijn nieuwste Audi, meneer wil nu heel graag een nieuwe Giulia. Ik heb zelf ook een Alfa Romeo 166 en vind het mijn beste Alfa ik werk nu zelf 12 jaar in de Autobranche en wil altijd naast mijn auto van de zaak toch een Alfa Romeo ze rijden zo heerlijk.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 8 februari 2016 om 15:51
    Permalink

    Ben t helemaal eens met Squadra. Rijdt met veel plezier al tien jaar in diverse 166 uitvoeringen. Zoveel rust en vertrouwen heb je niet in een 5 van welk merk dan ook.op naar de Giulia nuova.!!

    Beantwoorden
  • 8 februari 2016 om 16:51
    Permalink

    Dashboard onveranderd mooi, stoelbekleding ziet er wel een beetje goedkoop uit. Ben benieuwd hoeveel er van het ‘dikke’ ontwerp overblijft zonder spoilers en grote wielen.

    Beantwoorden
  • 8 februari 2016 om 17:17
    Permalink

    OnefiveNine

    We kunnen momenteel nog helemaal geen conclusie trekken daarvoor hebben gewoon te weinig gezien. Ik ga zelf naar Geneve en ik zal voor deze site een hoop mooie foto’s schieten zal vooral letten op de detail’s daarin zijn Italianen altijd heel erg sterk.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 8 februari 2016 om 17:21
    Permalink

    Afgelopen weekend in een bijna nieuwe A4 gezeten. Die had pas goedkope stoelbekleding. Kunststof glansde te veel en er was een klein kraakje. Ik begrijp die hoge waardering dus niet zo goed. Marketingtechnisch zijn ze dus akelig goed, want niemand zal over dit product ooit iets te zeiken hebben.

    Beantwoorden
  • 8 februari 2016 om 17:31
    Permalink

    Ik zeg het al jaren…..Italiaanse auto zijn gewoon beter en rijden zeker zo goed als de gevestigde orde, op dit moment rij ik in een Croma Multijet, wat een genot, rust, ruimte en lage onderhoudskosten, voor mij nooit een Duitser, is mij de extra investering niet waard, voor de ellende die je krijgt

    Beantwoorden
  • 8 februari 2016 om 17:44
    Permalink

    volg deze berichten ook op AW zijn vooral vw mensen die proberen de giulia de grond in te trappen

    Beantwoorden
  • 8 februari 2016 om 17:47
    Permalink

    @squadra Ik ben ook benieuwd naar ‘het echie’. Heb de Q-versie al gezien in Frankfurt. Maar wat ik op deze foto’s zie, die lelijke stoelbekleding en die ouderwetse halogeenlampen zijn wel een beetje ‘Duitse’ praktijken. De 159 had (10 jaar geleden!) standaard al fraaie stoelen en lenskoplampen. Denk toch vooral dat de Giulia het moet hebben van zijn rij-eigenschappen en mooie dashboard. Het lompe design aan de buitenkant is nog steeds niet helemaal mijn ding. Ik hoop dat het nog verandert als ‘ie straks op de weg te zien is – goede ontwerpen groeien in de loop der tijd, dus wie weet.

    Beantwoorden
  • 8 februari 2016 om 18:11
    Permalink

    Och, wat wordt er toch weer wat raak gepapagaaid. Toch blij met een tegengeluid van AE!!

    Blijft toch bijzonder: negatief nieuws over de Giulia,(als uit het niets ineens die crashtest problemen) of Alfa in het algemeen wordt door vele zogenaamde gevestigde media geslikt als zoete koek en verkondigd als de waarheid en niets dan de waarheid, terwijl goed nieuws echt altijd met een overdosis scepsis wordt omgeven, of zelfs als volstrekte nonsens omschreven. Wat scepsis is misschien niet geheel onbegrijpelijk, dat gevoel bekruipt mij zelfs soms, want ja de eerdere geruchten van uitstel bleken toch wel degelijk op waarheid te berusten….

    Het jammere alleen is dat in de publieke opinie de Giulia eigenlijk nu al met 2-0 achter staat, hoe onterecht dat ook zal zijn. Het is echt te hopen dat het product nu wel dusdanig overtuigend is dat elke criticus de mond gesnoerd zal worden. Want anders blijft het een een haast ondoenlijke strijd voor Alfa om het hoofd boven water te houden op de langere termijn.

    Het intensieve testwerk geeft hoop. Zelfs de facelifts van Giulietta en MiTo worden aan een aanzienlijk testprogramma onderworpen. Dat zal ongetwijfeld terug te vinden zijn in het uiteindelijke product. Hoewel de strijd in die segmenten als verloren beschouwd mag worden, is het hopelijk toch een aanwijzing waartoe in Alfa in staat kan zijn.

    Beantwoorden
  • 8 februari 2016 om 19:13
    Permalink

    @Bert: Inderdaad lijkt het erop dat de MiTo en Giulietta FL een serieuze upgrade worden met nuttige aanpassingen die bij het nieuwe imago van premiummerk passen.

    Beantwoorden
  • 8 februari 2016 om 19:37
    Permalink

    Knap hoe redactie op basis van deze foto’s iets kan zeggen over de afwerking van de Giulia. Compleet onzinnig, daarvoor moet je de auto toch echt eerst gezien en gevoeld hebben.
    Op YouTube staat een video van een journalist op een autoshow die zich juist beklaagt over de matige afwerking van de (pre-productie) QV. En zo kan iedereen wat roeptoeteren. Laten we maar gewoon wachten tot we een ons wegen zoals we inmiddels gewend zijn.
    @OneFiveNine ik weet niet welke stoelen jij in je 159 had maar de met mooi leer overtrokken campingstoeltjes die ik in mijn Alfa had waren echt de slechtste stoelen die ik ooit in een auto heb gehad. De TI stoelen leken goed, maar die standaard stoelen waren echt een ramp. Ik had elke dag heimwee naar mijn Lybra.

    Beantwoorden
  • 8 februari 2016 om 22:08
    Permalink

    Het dashboard wordt in elkaar geschroefd door de zelfde fabrikant die ook de Benz S klasse doet en verschillende producten van BMW. Dus preproductie daargelaten allemaal onzin over kwaliteit. De Guilia wordt de maatstaf dussss er komen gewoon de modernste koplampen die er te krijgen zijn .mijn 166 had al lenslampen met xenon. De koploper in moderne lamptechniek is van …….. Oh ja FCA

    Beantwoorden
  • 8 februari 2016 om 23:27
    Permalink

    @Lancia4Ever

    Er zijn er wel die wat zegen hoor over die Fraudi’s maar ja dan word je bestempeld als basher ook al is het de waarheid. fraudi’s zijn Kwalitatief Uitermate Teleurstellend maar het is wel top natuurlijk als je met pech en dike rekeningen zit je hebt wel een interieur met kleine kieren en als ze wel groot zijn dan is het zo bedoeld. Wat de eerste 3 maanden niet kraakt en na 3 jaar het zachte materiaal vergaat. Ooit was het goed toe maakte het naam en vaam nu is het zeker 10jaar bagger en zelfs er voor al. Onze eerste en laatste VAG uit 2003 (hebben we al 5 jaar niet meer) was ook niet echt betrouwbaar rammelde en kraakte koste bakken met geld aan onderhoud en het ooit eens zachte kunststof was klef en plakkerig en bladerde af. Maarja het is voor de auto bladen het reverentie punt en als het anders is schoort het minder punten. Ze zijn gewoon erg goed in marketing. Ze weten van het diesel schandaal straks vast een geweldige campagne te maken waardoor ze nog meer verkopen dan voorheen. VW heeft van audi een sterk merk gemaakt met een ijzersterk image wat dankzij sjoemel techniek enorme voorsprong heeft.

    Ik heb zelf met diverse audi’s van andere gereden maar het is het echt niets bijzonder. Het kan niet in de schaduw staan van BMW en Mercedes waar het zich bij heeft genesteld, als het gaat om rijbeleving. Het heeft niks unieks buiten het feit dat er meer dan een miljoen mensen per jaar graag meer geld neer tellen voor een over het paard getilde VW waarbij de slimme kopper echt beter af is met een Skoda sterker nog qua rij eigenschappen is een VW beter pas na je nog eens extra te laten tillen voor een paar mile word het beter (s-line) maar dan is het ook weer hard en straf en dan is de weg ligging in de bochten nog steeds allerbelabberdst en kun je met een punto evo harder door de bocht dan een a4 s-line.

    Maarja we weten toch wat clarksen van de 166 vond. Tegen iedere audi BMW en merc rijder die hij zag rijden “you bought the wrong car”

    Beantwoorden
  • 9 februari 2016 om 01:02
    Permalink

    De Dash van de nieuwe Alfa wordt gemaakt van cannabis de firma die het maakt is Faurecia uit Frankrijk maken ook de dashboarden voor Jaguar Audi en Volvo. Dus de eerste tester die echt weer bullshit gaat verkopen wij weten dan waarom waarschijnlijk geld gekregen van een ander merk. De afwerking van de nieuwe Alfa Romeo zal echt top zijn met prachtige techniek. Dat hele crash test verhaal is echt onzin Alfa Romeo weet al lang hoe de Alfa botst hier hebben ze hele goede computer testen voor daar worden miljoenen aan uitgegeven. Ik denk dat het meer met geld te maken heeft maar ook stiekem nu er minder haast is vanwege China om toch nog even extra de punt op de I te zetten bij de nieuwe Giulia. Ik denk dat Alfa Romeo echt met een top product wil komen. Nu zou ik eerst de Engelse pers laten komen om de auto te testen. En dan ook echt alles uitleggen zelfde eigenlijk als Ferrari doet bij een Launch. De meeste mensen straks weten niet eens dat hij 6 maanden later komt en voor Nederland misschien wel gunstig in 2017 verandert de bijtelling weer.

    Beantwoorden
  • 9 februari 2016 om 08:53
    Permalink

    @AR159. Waarom dacht je dat ik na een ritje met de 166 een schorre stem heb???

    Het crashtest verhaal is al door AR ontkent en betreft niet de Giulia maar schijnbaar een ander product.

    Beantwoorden
  • 9 februari 2016 om 10:22
    Permalink

    Mareblu, ik vraag met toch echt af waarom je je zure mening niet tot autoblog of Autoweek kan beperken. Ik heb een 2007 159 met stoffen stoel en nu een 2006 met leder. Maar met de kwaliteit is helemaal niks mis. Het leer is ondanks de bijna 10 jaar en 215.000km nog perfect. Vanwege de bouwkwaliteit zijn ze nauwelijks te tillen, ik heb m er een keer uit gehad vanwege de stoelverwarming. Als ik dit vergelijk met de 5 serie van mijn collega, waar na 2 jaar het leer op de zitting al helemaal gekreukt en gevouwen is. Mogen we met de 159 echt niet klagen.

    Beantwoorden
  • 9 februari 2016 om 10:35
    Permalink

    @alfaspeed: ik zie toch duidelijk armoedige halogeenverlichting op de foto. Leuk dat Magneti Marelli van FCA is, maar waarom heb ik dan nog geen Giulia gezien met volledige led-koplampen?

    @mareblu: de standaard stoffen stoelen van de 159 zijn echt heerlijk. Mooie, luxe aandoende stof, goede steun en prima op lange ritten. Ik snap echt niet waar je het over hebt.

    Beantwoorden
  • 9 februari 2016 om 22:42
    Permalink

    @Eelco van Vliet: omdat ik een liefhebber ben van Italiaanse auto’s en de huidige automarkt ook graag volg (dus inclusief de Amerikaanse tak van FCA). En ik ben eerlijk als ik zeg dat ik nog nooit zulke slechte stoelen in mijn auto heb gehad als in de 159 uit 2008 die ik had. De fijnste zit had ik in mijn Lybra. De andere 13 auto’s die ik versleten heb zaten er qua comfort tussenin. Het leer zelf was goed hoor, het was het frame en de vulling dat het zo beroerd maakte. De 159 was 1 van de minst probleemloze auto’s die ik heb gehad als het ging om onderhoud en reparaties, beter dan talloze Peugeots, een Volvo, een Mercedes en de Lybra. Toch was de afwerking echt niet super. Alle Alfa logo’s aan de buitenkant waren na 4 jaar reeds onleesbaar geworden, dat zie je toch niet bij Japanners en Duitsers. Raamknopjes lieten los na 5 jaar, het leer op de middenarmsteun was versleten na 100.000km etc. Dat soort zaken zullen bij de Giulia echt beter moeten.
    Overigens ben ik van mening dat je op een forum als dit gewoon je mening moet kunnen geven, en niet persé alleen maar fanposts hoeft te plaatsen.

    Beantwoorden
  • 10 februari 2016 om 22:56
    Permalink

    @ mareblu, hoe iets zit is heel persoonlijk, maar een 159 zit uitstekend ! Lees vaker een reactie van je waarin je doet dat je Alfa fan bent, maar je krijgt er waarschijnlijk voldoening van om steeds weer over Alfa te zeiken. Positief kritisch is anders, en d’r moeten best dingen beter, maar een BMW logo uit 2012 kan ook zo kapot, kijk eens naar de Ford logo’s… Als je nu dan toch oplet, kijk eens naar de wang van de stoelzitting van een Mercedes met lederen bekleding of zelfs AMG-pakket… Het leer van een Alfa is helemaal zo slecht nog niet. Heb ook liever vandaag dan morgen een showroom vol nieuwe modellen, een goed product daar begint het mee, maar er is meer voor nodig om zo’n auto een succes te laten zijn, dat heeft FCA in meerdere (belangrijke) landen nog niet voor elkaar.

    Beantwoorden
  • 11 februari 2016 om 11:26
    Permalink

    Marco Brusche,

    Je hebt wel een punt het zijn vaak die niet echte liefhebbers van het merk die het ook niet begrijpen plus een slechte garage waardoor Alfa Romeo vaak een slechte naam heeft. Ik vecht daar tegen met hand en tand want Alfa Romeo is niks slechter als VW of Renault etc. Ik weet van H&S Corse ik denk 1 van de beste in Nederland op Alfa Romeo gebied dat er nog steeds dealers zijn die er een potje van maken. En Alfa Romeo moet je nog steeds s’morgens even rustig warm rijden af en toe olie pijlen en gewoon goed zijn onderhouds beurten geven. En dan heb je echt een fantastische auto waar je naar blijft kijken vind mijn 166 echt zo’n mooie auto. En het design is inmiddels 20 jaar oud. De Alfa Romeo 164 vind ik nog steeds heel mooi echt tijdloos dus maakt het uit dat een Alfa 6 maanden later komen IK DENK HET NIET!!!!! dat gezeik elke keer zo klaar mee straks weet niemand dat meer. Ik ga naar Geneve en ik zal deze auto helemaal tot op het bot nakijken en vergelijken met BMW en Audi speciaal voor jullie hier en zal mijn mening geven!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 11 februari 2016 om 11:54
    Permalink

    @mareblu

    Wat kritiek kan best. Ben het met je eens dat de logo’s gewoon niet kunnen. Het oogt ontzettend goedkoop en zal voor veel mensen de vooroordelen bevestigen. Ik hoop dat de nieuwe logo’s beter van kwaliteit zijn. Het emaille van de legendarische pre-war Alfa Romeo’s zal waarschijnlijk te duur zijn 😀 .

    Dergelijke missers in het interieur zie je ook bij Duitse merken. Vooral in Audi beginnen veelgebruikte knoppen te bladderen.

    Beantwoorden
  • 11 februari 2016 om 21:01
    Permalink

    @Marco Brusche en Squadra. Ik ben geen specifieke Alfa fan, mijn voorkeur had altijd Lancia maar omdat er geen opvolger was voor mijn Lybra was Alfa 2nd best. En ik herinnerde mij heel veel rijplezier in mijn GT Junior van lang geleden. Het werd een 159 SW 1.9JTD 150pk automaat, omdat ik 90% snelweg kilometers maakte. Kwaliteit was prima, onderhoud en reparaties ronduit goedkoop. De auto was echter veel te zwaar, voelde log en traag aan, de Japanse automaat was op na 200.000km en met 1:13 was het verbruik ook niet mals. De Lybra won het op bijna alle punten, al met al vond ik de 159 een teleurstellende auto, en ik vond het dan ook fijn dat SM zelf de 159 een grote vergissing noemde. Dat biedt hoop voor toekomstige Alfa’s. Ik heb verder weinig kritiek op Alfa en FCA, maat wel op fanboys die nog altijd hardop dromen over de terugkeer van Lancia of die denken dat de Giulia genoeg is om Alfa er weer bovenop te brengen. Het is too little too late. In eigen huis laat FCA met Jeep en Fiat zien hoe het moet, en helaas is de realiteit dat de aantallen voor Lancia en Alfa veel en veel te klein zijn om overeind te blijven. Voor Lancia betekent dat einde oefening, voor Alfa is er alleen een kans als het een succes wordt in de VS en China, samen goed voor ruim 40% van de wereldmarkt.

    Beantwoorden
  • 12 februari 2016 om 12:04
    Permalink

    ieder z’ n mening!! Zo als al eerder opgemerkt ik heb de Giulia al kunnen bewonderen en mogen proefzitten. Alles geopend en aan gerammeld.Deze auto wordt de nieuwe maatstaf en al gaan de verkopen niet lukken dit is echt Alfa Romeo. Deze auto geeft een nieuwe definitie aan de naam sportsedan met geen stap voorsprong maar een straatlengte. Als de Giulia in de showroom staat ga erheen en geniet van deze auto.

    Beantwoorden
  • 12 februari 2016 om 14:47
    Permalink

    @mareblu, je maakt het er ook een beetje zelf naar, liefhebber of niet. Maar termen als campingstoeltjes doen je argumenten, hoe waar dan ook, geen recht. Dat maakt je uitspraken ongeloofwaardig.

    Overigens is een deel van de MY2009 upgrade en dan vooral het gewichtsvoordeel te wijten aan oa andere stoelen en een andere achterbank. Wellicht dat dit ook scheelt.

    Beantwoorden
  • 12 februari 2016 om 15:05
    Permalink

    @mareblu
    “Ik vond het fijn dat SM de 159 een grote vergissing noemde”

    Ik vind dit een van de grootste onzinuitspraken van Marchionne. Je kan erover discussiëren wat een echte Alfa is en wat niet, maar feit is dat de 159 een hele goede auto is. De besturing is misschien niet helemaal Alfa-waardig, maar wegligging, design en degelijkheid zijn fantastisch. Het geleuter over ’te zwaar’ is napraterij, andere auto’s in dat segment uit die tijd wegen ongeveer hetzelfde. Het is een zakenlimo/wagon, geen lichtgewicht sportauto.

    De Mito, die nota bene onder Marchionne is ontwikkeld, dat is pas twijfelachtige Alfa.

    Beantwoorden
  • 12 februari 2016 om 16:00
    Permalink

    Ik schroef en sleutel meer dan 30 jaar aan alle soorten Alfa’s en de 159 is de auto waar het minste van alfa techniek is terug te vinden. Goed en zeer betrouwbare auto alleen niet echt Alfa. MS heeft hierdoor het roer omgegooit, wees er blij mee. De technische mensen mochten in de ontwikkeling ook niet hun ding doen maar alleen de bevelen van GM opvolgen. De meeste Alfa rijders hebben hem links laten liggen wat niet recht doet aan een zeer goede auto. Ieder z’n mening maar dit is helaas opgeschreven geschiedenis.

    Beantwoorden
  • 12 februari 2016 om 16:22
    Permalink

    @alfaspeed Het is maar wat je onder ‘Alfa-techniek’ verstaat. Als Fiat-techniek ook Alfa-techniek is dan heb je misschien gelijk. Maar de 159 heeft in ieder geval nog een uniek onderstel, dat door geen enkel ander merk is gebruikt. De Mito is gewoon een control-c-control-v’tje van de Punto met een ander koetsje. Dat vind ik minder Alfa-waardig dan een goede auto als de 159.

    Los daarvan staat dat ik het een goede zaak vind dat FCA het roer heeft omgegooid voor wat betreft de techniek, maar om dan de 159 zo neer te sabelen is niet nodig en bovendien een belediging voor de weinige klanten die er nog over zijn.

    Beantwoorden
  • 13 februari 2016 om 12:25
    Permalink

    Jammer dat mensen zo negatief over de mito doen zo jammer , al meer dan 80000 km zonder problemen en hoge fun waarde

    Beantwoorden
  • 13 februari 2016 om 15:21
    Permalink

    Belangrijk: Hij rijdt niet als een Punto. Heb met beide gereden, wereld van verschil. Dat het platform gedeeld is, is wat mij betreft prima, dat is alleen maar voordeel bij onderhoud omdat reserveeonderdelen door schaalgrootte goedkoper zijn. Overigens is ook het Punto/Mito platform ontwikkeld samen met GM (Adam Opel). Het verschil met de 159 is dat Opel auto’s op dit platform heeft uitgebracht, terwijl het platform van de 159 bij GM nooit in gebruik genomen is (was wel de bedoeling).

    De 159 heeft dus een uniek platform, maar het is wel oorzaak van een aantal slechte eigenschappen van de auto, onder meer het gewicht. De 159 werd aanvankelijk met GM-motoren ontwikkeld, binnen de samenwerking met GM zouden de grotere motoren van GM-stal komen, wat de doodsteek was voor een aantal van de motoren die tot het oude Alfa terugleidden. Pas later, na de breuk met GM, kreeg de 159 FIAT-motoren, wat je er van hoort is dat de FIAT-motoren voor de 159 een flinke verbetering waren en het daarmee een best aardige auto maakten.

    Beantwoorden
  • 13 februari 2016 om 22:31
    Permalink

    Inderdaad, mensen die zo negatief zijn over de mito hebben er waarschijnlijk geen ervaring mee, giulietta is een stap hoger, maar ook een (prijs) klasse hoger. Wat mij betreft mogen ze het harde interieur van de mito aanpakken maar verder prima

    Beantwoorden
  • 14 februari 2016 om 22:20
    Permalink

    Bij de Mito mis ik wat Emotie ik weet niet wat het is maar ik mis iets. Vind het nog steeds een hele leuke auto alleen Alfa Romeo had natuurlijk ook een 5 deurs moeten ontwikkelen als tegenhanger van de Audi A1. Ik denk als de Mito echt een hele flinke facelift geeft ala VW weleens doet van Golf 5 naar 6 bijvoorbeeld. En dan ook een Mito 5 deurs maakt en je past het onderstel nog ietsje aan met een nieuw dashboard dan kan de Mito nog jaren mee en past prachtig in het programma.De motoren geeft je meer power als FIAT dan is het echt nog steeds een auto die Alfa Romeo prima kan verkopen! en kan de kosten redelijk laag houden.

    Beantwoorden
  • 15 februari 2016 om 10:27
    Permalink

    @Hans en @redbart: ik doe niet negatief over de Mito. Het is een leuk autootje, maar ik vind het minder een ‘echte Alfa’ dan een 159. Dat komt dan vooral doordat de Mito verregaand rijdt en voelt als een Punto (wat op zich ook een prima auto is, maar geen Alfa). Dat is alles wat ik zeg. Als er hier ooit een tweede auto moet komen, dan staat de Mito zeker op het lijstje van kandidaten 🙂

    @dmantione: ik ken de geschiedenis van de 159. Je vergeet een ding: het platform was te duur en te complex voor Opel (en eigenlijk ook voor Alfa) om winstgevend auto’s op te kunnen bouwen. Dat is de echte reden dat GM het platform nooit heeft gebruikt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.